Hej!
Hoppas att
alla har haft en fin påskledighet även om den kanske inte blev helt enligt plan
med tanke på rådande omständigheter.
Info om S:t Eriks-Cupen och Bajenligan:
Som
tidigare meddelats har Stockholms Fotbollsförbund (StFF), i dialog med Folkhälsomyndigheten
(FHM), beslutat om
att S:t Eriks-Cupen
kommer att inledas 17/4, förutsatt att följande riktlinjer och rekommendationer
följs:
- Föreningar och ledare behöver ge tydliga instruktioner till spelare om
att inte medverka i fotbollsverksamhet vid minsta symptom och när man är
sjuk.
- Undvik omklädningsrum, samlas i friska luften vid träningar och
matcher.
- Håll god handhygien, se till att det finns handsprit vid varje samling
och dela inte vattenflaskor.
- Om en motståndare väljer att inte spela matchen, ha respekt för det.
- För att den starka rekommendationen om max 50 personer ska uppfyllas,
ber vi våra föreningar att uppmana om att all publik undanbes. Om
det finns publik om max 50 personer ska dessa vara väl utspridda kring
planen.
Hammarby Fotboll
har däremot meddelat att de tre första omgångarna av Bajenligan ställs in. Detta beslut grundar sig på att dessa
sammankomster innebär att fler än 50 personer samlas vid Hammarby BP och därmed
strider mot rådande restriktioner. Nytt beslut om Bajenligan kommer 3/5.
Vi tränare har
därför valt att behålla våra två lag i S:t Eriks-Cupen. Framtiden får utvisa om Bajenligan kan köra igång
och ifall vi då väljer att vara med eller inte. Eftersom både Bajenligans och S:t
Eriks-Cupens matcher är på lördagar innebär det att laget ofta har tre matcher
samma dag, vilket kan vara svårt att få ihop ledarmässigt.
Kallelse till match:
Vi kommer att kalla
9 spelare/match (1 målvakt och 2x4 utespelare). Vår ambition är att framöver skicka
ut kallelse till match en vecka innan. Ni har sedan till måndag kväll på er att tacka ja eller nej till denna kallelse. Inget
svar tolkas som om ert barn inte kan vara med på matchen och nya spelare kommer
att kallas in i stället. Vi kommer
att vara hårda på denna punkt så ta för vana att kolla SportAdmin-appen och
svara på kallelsen i tid. Ett undantag är denna vecka då kallelsen går ut idag måndag 13/4 och ni har fram till och med onsdag 15/4 på er att svara. Till matcherna är det viktigt att
barnen kommer ombytta i BKBK strumpor, benskydd, svarta shorts eller långbyxor.
Målvaktströja/Matchtröjor får de av oss på plats.
Nya tränare och andra funktioner till laget:
Glädjande nog så
har Helmis pappa Kalle
och Dagas pappa Johan
anmält sig som nya tränare inför säsongen 2020. Malin, Tomas, Emma och
Ulf fortsätter även som
tränare vilket innebär att vi nu är 6 st tränare i laget. Det är ytterligare
några som har anmält att de kan ställa upp vid behov vilket känns toppen! Det
skadar absolut inte om vi blir ännu fler så hör av er ifall ni vill vara med.
Marions föräldrar, Gustav
och Karin, har också meddelat
att de fortsätter som föräldrarepresentanter vilket vi är väldigt tacksamma
över. De har skickat ut schemat inför vecka 20 då vi är ansvariga för caféverksamheten/planvärdar
på Kärrtorps IP. Kolla schemat och bekräfta till Gustav och Karin att ni kan på
er tilldelade tid. Om ni inte kan så är det upp till er att byta med någon i
laget och meddela eventuella förändringar till Gustav och Karin. Det är väldigt
viktigt att vi hjälps åt med att driva caféet eftersom det är en viktig inkomstkälla
för BKBK.
Vi behöver fortfarande
föräldrar som kan ställa upp som följande:
Lagledare:
Ansvarar
för att sköta administration kring matcher, domarkvitton, vara lagets kontakt
mot BKBK styrelsen, LOK ansvar, kontakt med domare, administrera lagsidan på
bkbk.se, samt sköta tidsbokningar/ändringar. Just nu saknar vi lagledare vilket
innebär att vi tränare försöker hjälpas åt med detta. Vi ser att det finns
behov av två stycken lagledare.
Materialare
och ekonomiansvarig:
Materialaren
ansvarar för alla inköp till laget enligt BKBKs riktlinjer, lämna in/ta emot
matchtröjor vid årsslut/start, kontroll av registrerade spelare, nya
beställningar/kompletteringar. Ekonomiansvarig ansvarar för lagkassan och
eventuella lagfakturor. Vi behöver en person som är materialare samt
ekonomiansvarig.
Det var
allt för den här gången!
Vänliga
hälsningar/Tomas, Ulf, Emma, Malin, Kalle och Johan