S:t
Eriks-Cupen, inomhusträning, enkät, cup, tränarutbildning och föräldraengagemang!
Hej!
Vi har nu
spelat våra sista matcher i S:t Eriks-Cupen men fortsätter med tisdagsträningarna fram till höstlovet.
Vi vet ännu inte dag, tid eller plats för inomhusträningarna men återkommer med mer information så snart vi kan.
Liksom förra inomhussäsongen är vår förhoppning att få två inomhustider
eftersom truppen är stor (och hallen liten). Några tjejer har under säsongens
gång valt att sluta eller pausa med fotbollen till förmån för andra aktiviteter.
Vi har också fått några nya spelare till truppen som nu består av 35 stycken
tjejer. Inom kort kommer ni alla att få en enkät som vi vore tacksamma om ni kan besvara tillsammans
med era barn. Frågorna kommer att handla om trivsel i laget, om man vill fortsätta
att spela fotboll och om man i så fall vill träna två gånger i veckan och så
vidare.
I enkäten kommer ni
också att kunna anmäla intresse för att hjälpa till i laget under kommande
säsong. Vi har fortfarande flera funktioner/roller att fylla och hoppas att ni tar tillfället i akt och
engagerar er. Ju fler vi är som hjälps åt desto bättre blir det både för oss
vuxna och för barnen! BKBK har
som krav att varje lag ska ha följande funktioner tillsatta:
Tränare:
För närvarande
är vi sex ordinarie tränare i laget (Tomas, Ulf, Emma, Malin, Johan och Kalle).
Det är främst andra roller som i första hand behöver tillsättas men det skadar
absolut inte om vi blir fler tränare. Tränarna ansvarar för att planera
träningar samt sköta kallelser till träning och match.
Lagledare:
Under
gångna säsongen har Malin varit lagledare, men inför nästa säsong behöver vi två
nya lagledare. Dessa kommer att ansvara för att sköta administration kring
domarkvitton, fixa domare inför hemmamatcher, vara lagets kontakt mot BKBK:s
styrelse, LOK ansvar, administrera lagsidan på bkbk.se, vara kontakt mot nya
spelare samt sköta eventuella tidsbokningar/ändringar.
Materialare:
Materialaren
ansvarar för alla inköp till laget enligt BKBKs riktlinjer, lämna in/ta emot
matchtröjor vid årsslut/start, kontroll av registrerade spelare, nya
beställningar/kompletteringar. Vi behöver en materialare.
Ekonomiansvarig:
Ekonomiansvarig
ansvarar för lagkassan och eventuella lagfakturor. Vi behöver en
ekonomiansvarig.
Föräldrarepresentanter:
Detta
är ett ansvar som samtliga föräldrar har, men vi behöver minst två
representanter. Denna funktion innefattar att anordna eventuella sociala
aktiviteter, vara språkrör mellan föräldrar och tränare, vara välkomnande för
nya föräldrar samt att tillsätta schema för planvärd och caféverksamheten.
Säsongen
2020
Vi tränare tycker
att det har varit otroligt roligt att se tjejernas utveckling under den här första säsongen i S:t Eriks-Cupen!
Det är en enorm skillnad jämfört med i början av säsongen. De har betydligt
bättre bollkontroll, kan slå fina passningar till varandra och framförallt
verkar det som om de har väldigt roligt tillsammans på plan, trots många
förluster. Vi övar och pratar mycket om hur vi vill starta igång spelet från
egen målvakt, till försvarare och sedan upp på kanten till mötande anfallare. Ibland
går det briljant och ibland glöms det bort och passen slås istället in mot
mitten, men vi fortsätter att öva öva och åter öva….. Snart sitter det och
målen börjar komma!
Den 18/10 spelar vi
ICA Supermarket Bagarmossen Höstcup. Vi fick in 24 st anmälningar (sista svarsdag var
18/9) och har anmält två lag om 12 st spelare/lag. Några har redan anmält sig
till reservlistan, så meddela gärna oss tränare ifall ni har fått eller får
förhinder. I skrivandets stund är det totalt 6 lag anmälda till F12-klassen. Föräldrar
till fem barn har anmält att de kan hjälpa till som funktionärer och om vi får
in ytterligare fem så kommer cupen att vara gratis för alla. Hör av er
till Malin med detsamma om du kan hjälpa till! Får vi inte ihop ytterligare fem föräldrar så kommer
det att tas ut en cupavgift på 100kr/spelare (förutom för de barn vars
föräldrar hjälper till såklart).
Vi vill
också passa på att informera om att vi ska gå en tränarutbildning på
Kärrtorps IP måndag 12/10. Det kommer att vara både teoretisk och praktisk utbildning
och på den praktiska delen ska laget vara med. Ni kommer att få en kallelse
till denna extraträning via SportAdmin, det är jätteviktigt att ni svarar på
den kallelsen i god tid så att vi kan planera och dela in truppen i grupper. Eftersom
vi sedan spelar cup på söndagen samma vecka ställer vi in ordinarie
tisdagsträning (13/10).
Det var
allt för den här gången, välkomna att höra av er vid eventuella funderingar!
Vänliga
hälsningar/Malin, Emma, Tomas, Ulf, Johan och Kalle